2 Haziran 2016 Perşembe

Yunanca Temel Fiiller #1

Selamlar, geia sas,

Bu seride, her yazıda Yunanca 10'ar temel fiil öğreneceğiz.

Her zamanki gibi sırasıyla "Yunancası, okunuşu, Türkçesi" şeklinde fiilleri okuyabilirsiniz. En sona ise * işaretinin yanına Latin harfleriyle nasıl yazmanızı önerdiğimi göreceksiniz.

Ayrıca tüm fiilleri 1. tekil şahısta ve şimdiki zamanda yazacağım (geliyorum, seviyorum vb). Fiillerin diğer kişi çekimleri için yardım alabilirsiniz veya kendi çekimlediğiniz fiilleri kontrol için mail ile tarafıma iletebilirsiniz. Bir defter edinip not almayı unutmayın derim.

Durun, önce biraz ilham... :)




Τα ρήματα (Ta rimata) : Fiiller

Μιλάω (Milao) : Konuşuyorum. *milaw

Τρώω (Troo) : Yiyorum. *trww

Αγοράζω (Agorazo) : Satın alıyorum. *agorazw

Δίνω (Dino) : Veriyorum. *dinw

Καταλαβαίνω (Katalaveno) : Anlıyorum. *katalabainw

Ρωτάω (Rotao) : Soruyorum. *rwtaw

Απαντάω (Apandao) : Cevaplıyorum. *apantaw

Βάζω (Vazo) : Koyuyorum. *bazw

Χρειάζομαι (Hriazome) : İhtiyaç duyuyorum (...e ihtiyacım var). *xreiazomai

Κοιμάμαι (Kimame) : Uyuyorum. *koimamai


Not: İlk 10 fiillik paketi böylece bitirmiş oluyoruz. Bu noktada kelimeleri parantez içlerinde bulunan "okunuşları" gibi yazmamanızı tekrar önereceğim. Zira bu oldukça kötü görünen hatalı bir kullanım. 

Örneğin son kelime olan uyumak fiilini "kimame" olarak - okunuşu gibi yazmak yerine "koimamai" olarak yazmaya özen gösterirseniz, bu aynı zamanda "dilbilgisi kurallarına da hakimim" anlamına gelir.

Başarılar.

Melis


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder