16 Eylül 2017 Cumartesi

Yunanca Temel Fiiler #4

Bu seride, her yazıda Yunanca 10'ar temel fiil öğreneceğiz ve şu an serinin dördüncü yazısını okuyorsunuz.

Her zamanki gibi sırasıyla "Yunancası, okunuşu, Türkçesi" şeklinde fiilleri okuyabilirsiniz. En sona ise * işaretinin yanına Latin harfleriyle nasıl yazmanızı önerdiğimi göreceksiniz.

Ayrıca tüm fiilleri 1. tekil şahısta ve şimdiki zamanda yazacağım (geliyorum, seviyorum vb). Fiillerin diğer kişi çekimleri için yardım alabilirsiniz veya kendi çekimlediğiniz fiilleri kontrol için mail ile tarafıma iletebilirsiniz. Bir defter edinip not almayı unutmayın derim. 


Kos Adası'ndan bir fotoğrafla başlayalım bugün. :) 



Τα ρήματα (Ta rimata) : Fiiller  
 
Αρχίζω (arhizo) : Başlıyorum


Τελειώνω (teliono) : Bitiriyorum


Αγαπάω (agapao) : Seviyorum


Μισώ (miso) : Nefret ediyorum


Καθαρίζω (katharizo) : Temizliyorum


Σκουπίζω (skupizo) : Süpürüyorum, Siliyorum


Καπνίζω (kapnizo) : Sigara içiyorum


Κλέβω (klevo) : Çalıyorum (hırsızlık manasında)


Ονειρεύομαι (onirevome) : Hayal kuruyorum, Rüya görüyorum


Σηκώνομαι (sikonome) : Kalkıyorum (yerinden kalmak, uyanıp yataktan kalkmak vs.)


*

Lütfen ve lütfen, sadece Yunanca için ayıracağınız defterinize bu kelimeleri not edin, her gün mutlaka okuyarak ve yazarak tekrar edin ve son olarak, en azından Google Translate yoluyla telaffuzlarını dinleyerek öğrenin derim.
 
Bir sorunuz olursa veya bu fiilleri cümle içinde kullanıp kontrol ettirmek isterseniz vesaire, onlineyunanca@hotmail.com adresine mail yazabilirsiniz her daim.

İlk 3 fiil yazısı için:



Yunanca Temel Fiiller #1
Yunanca Temel Fiiller #2

Yunanca Temel Fiiller #3
 
Başarılar, καλή επιτυχία!

Melis

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder